sâmbătă, 27 februarie 2010

Fotografii ale Grand Canyon National Park


Marele Canion se gaseste in nordul statului Arizona si este practic un defileu adanc,sinuos sapat de apele raului Colorado. Pe o lungime de aproape 500 km, versantii vaii raului Colorado urca vertical pana la inaltimea de 1600 m deasupra undei de apa,dandu-i astfel un aspect unic.Marele Canyon este marginit de doua culmi muntoase, denumite Rimul de Nord si Rimul de Sud.Diferenta de inaltime dintre cele doua culmi muntoase este de cca. 450 m.Chiar daca culmile se situeaza la doar 20 de km distanta, soseaua care le leaga masoara nu mai putin de 400 de km.Primul european care a vizitat canionul a fost spaniolul Garcia Lopez de Cardenas in anul 1540.Grand Canyon se regăseşte aproape integral ca parte a Parcului Naţional al Marelui Canion  unul din primele parcuri naţionale create în Statele Unite.El reprezinta una din cele sapte minuni ale lumii.Redau mai jos trairile unei doamne care a vizitat canionul:
"Prima senzatie.....este aceea de încremenire şi de uluire, ca şi când te-ai afla într-o lume de pe altă planetă. Sunt trăiri atât de răscolitoare, încât îţi trebuie un timp oarecare până să se aşeze simţurile la locul lor, să te poţi regăsi. Ce ştiam din fotografii sau din filme, era o realitate abstractă care acum nu se potrivea cu ce vedeam la faţa locului. Voiam să îmi notez impresiile "la cald" dar am rămas pentru multă vreme în nemişcare. Îmi venea să-mi frec ochii ca să dau crezare că există cu adevărat ce văd acum, şi nu este numai o închipuire de-a mea care s-a desprins din lanţul multora care îmi populează adesea, creierul. Ne secase parcă al graiului izvor. Bolboroseam cuvinte aşezate cine mai ştie de când în capul nostu, şi nu de puţine ori interjecţii care subliniau surpriza. "Măi, măi, măi! Ştiam că de obicei, ce vezi în fotografii nu se potriveşte cu ce vezi pe viu, dar nici chiar aşa!"



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu